‘De tijd waarin je als notaris alleen vanuit je kantoor, post en via telefoon de contacten met je klanten onderhield ligt inmiddels echt wel achter ons. Niet alleen leggen cliënten zelf de lat steeds hoger, ook wij vanuit ons notariskantoor, willen graag zo open, efficiënt en effectief mogelijk met onze klanten communiceren.’ Dat zegt Eric Linde, notaris bij Linde Notarissen. ‘En daar past intens samenwerken via het praktische Online dossier natuurlijk prachtig in.’
Samen creëren
‘We zijn al heel lang klant bij Van Brug Software en denken sinds langere tijd mee over de productontwikkeling. Het is prettig om te merken dat men vooruit wil bij het bedrijf. Dat meedenken doen we tijdens de co-creatiesessies, waarvoor we structureel samenkomen en vanuit het notariaat met de professionals van Van Brug Software de best mogelijke oplossingen voor onze dagelijkse praktijk ontwikkelen’, aldus Eric. ‘Online dossier is daar een mooi voorbeeld van, door onze gesprekken is bijvoorbeeld het gebruiksgemak enorm toegenomen. De software werkt, zowel voor ons als voor onze cliënten, heel intuïtief. En dat is fijn, want niemand wil anno nu nog tijd en energie steken in het lezen van uitgebreide handleidingen. Wanneer je bijvoorbeeld een button Download ziet, dan behoeft dat weinig uitleg. Het uploaden van documenten en het delen van dossiers is met deze toepassing heel eenvoudig geworden. Het past helemaal in deze tijd waarin we, ook met het oog op de aangescherpte privacynormen, geen gevoelige bijlages meer via e-mail willen versturen.’
Ruimte voor verbetering
‘Uiteraard is er ook altijd ruimte voor verbetering. Zo vind ik persoonlijk dat er met Online dossier een goede start is gemaakt, maar dat we echt wel in rap tempo verder moeten bouwen met elkaar om de concurrentie bij te blijven. Ik denk bijvoorbeeld dat steeds meer mensen niet meer gewend zijn aan het ontvangen van de nota zonder de mogelijkheid om die direct te betalen. Een oplossing zou bijvoorbeeld een IDEAL-koppeling kunnen zijn. Maar ook het finetunen van de look en feel en de mogelijkheid voor onze cliënten om via een eigen portal in te loggen via onze website vind ik erg belangrijk’, voegt Eric toe. ‘Ik wil namelijk graag dat het Online dossier écht het Online dossier van het notariskantoor is.’ Tot slot wil ik graag opmerken dat ik de veranderingen die nu binnen Van Brug Software plaatsvinden, als positief ervaar. Ook de specialisten van Van Brug Software zijn bijzonder vriendelijk, deskundig en gemakkelijk te benaderen. Dat werkt erg prettig voor ons als notariskantoor. Het past bij de manier waarop ook wij met onze klanten omgaan: wij leggen moeilijke dingen op een begrijpelijke manier uit. En zo ervaren we dat ook in onze samenwerking met Van Brug Software.’