Aan het woord is Patricia Warmerdam, office manager bij Roes en De Vries Notarissen. Het kantoor, dat is gevestigd in Leiden, bedient haar particuliere en zakelijke relaties op een zeer breed gebied. Dit loopt uiteen van adviezen over erf- en schenkingsrecht tot het opstellen van koopovereenkomsten voor onroerende zaken of advisering op zakelijk gebied. Deskundigheid en onpartijdigheid zijn daarbij belangrijke thema’s. ‘We werken inmiddels alweer zo’n 11 jaar met Van Brug Software samen. Ik ervaar ze als innovatief en betrouwbaar. Innovatief omdat ze continu nieuwe toepassingen blijven ontwikkelen én luisteren naar de wensen van de gebruiker. Betrouwbaar omdat ze gewoon doen wat ze zeggen. Ze passen regelmatig zaken aan op basis van hetgeen wij aangeven. Dat kan om grotere dingen, maar ook om heel pragmatische onderwerpen gaan zoals het plaatsen van een datum op de uitdraaien van urenstaten of het toekennen van archiefnummers op een bepaalde volgorde. En dat soort aanpassingen geeft veel efficiëntie in ons dagelijks werk.’
Intuïtieve software
‘Nu we overgestapt zijn op Codex is het helemaal feest. Het programma werkt erg intuïtief en is bijzonder overzichtelijk. Er is werkelijk overal een icoontje voor!’ lacht Patricia. ‘Groot voordeel is ook dat je dossiers open kunt laten staan en dat het systeem onthoudt waar je mee bezig was. Met name voor mensen die aan de receptie zitten of voor hen die veel telefonisch klantcontact hebben is dit gemakkelijk. Wat ook opvalt zijn de korte lijnen bij Van Brug: je krijgt altijd wel iemand aan de lijn die je al eens eerder ontmoet óf in elk geval eerder gesproken hebt. Daar zijn de klantendagen die ze zo nu en dan organiseren heel fijn voor. Het wordt trouwens wel een heel enthousiast verhaal zo, maar ik bén ook enthousiast! Met name ook Dorien Bartels vind ik een topper: ze luistert goed naar de reden waarom je contact zoekt, is oplossingsgericht en weet van aanpakken.’
De enige klant
‘Tot slot wil ik nog wel opmerken dat ik vaak het gevoel heb de enige klant te zijn bij Van Brug. En dan doe je het als bedrijf in mijn beleving gewoon heel goed. Juist omdat ik als klant totaal niet het idee heb dat ze het op wat voor manier dan ook te druk hebben om mij te woord te staan of om me te helpen met een vraag of probleem. Ze geven elke keer opnieuw de indruk dat ze mijn probleem ook daadwerkelijk op gaan lossen of mijn verzoek oppakken. Natuurlijk kunnen niet alle wijzigingen waar we om vragen doorgevoerd worden, maar in dat geval wordt er duidelijk ‘nee’ gezegd. En ook dat is een antwoord’, aldus Patricia. ‘Een antwoord dat overigens niet vaak voorkomt, maar in die enkele keer dát het gegeven wordt wél altijd van goede motivatie voorzien.