‘Toen ik in 2011 notaris bij dit kantoor werd, was de keuze al snel gemaakt: vanuit eerdere kantoren had ik al meer dan 15 jaar ervaring met het systeem van Van Brug Software. Daarbinnen had ik een bepaalde werkmodus en systeemkennis ontwikkeld, waardoor ik wist welke software ons het meest optimaal kon ondersteunen. De aanbieder waar ons kantoor mee samenwerkte, was een stuk kleiner dan Van Brug Software’, aldus René Schuurman, notaris bij Van Goor Schuurman Notarissen. ‘We hebben al snel de overstap gemaakt met het oog op de landelijke dekking, flexibiliteit en de hoeveelheid know how binnen Van Brug. Het bedrijf was en is in alle opzichten een serieuze gesprekspartner: wanneer je immers met notariële beroepsorganisatie aan tafel zit en je ruim 350 kantoren vertegenwoordigt, dan heb je wat meer body dan de anderen in de markt.’
Persoonlijk en betrokken
‘Nog altijd is de manier waarop we met elkaar samenwerken erg prettig. Zo is de communicatie praktisch en snel, zowel via e-mail als telefonisch. Ik vind het knap hoe ze het persoonlijke contact vast weten te houden, ondanks het feit dat ze qua omvang de grootste zijn inmiddels. Zaken worden nog altijd goed opgepakt. Wat ik ook prettig vond was dat Chris, de huidige directeur, tijd maakte om ons persoonlijk te ontmoeten. Daar neemt hij dan toch maar even de moeite voor, om hun visie en planning uit te komen leggen. En dat waardeer ik’, aldus René. ‘Dat is toch persoonlijker dan alleen de updates die je via LinkedIn of in een nieuwsbrief voorbij ziet komen.’
Kinderziektes opgelost
‘Wanneer je met een nieuw systeem, in ons geval Codex, gaat werken, dan zijn er altijd wel wat kinderziektes in eerste instantie. Een nieuw systeem levert sowieso altijd wel wat ruis op, al is het maar omdat medewerkers eerst links moesten en nu rechts, bij wijze van spreken. Maar de vragen die we hadden werden goed opgepakt, ook omdat er mensen hier op kantoor kwamen om fysiek op de werkplek uit te leggen hoe we met bepaalde zaken om moesten gaan’, vervolgt René. ‘Al met al is het een stabiel systeem en ervaren we weinig tot geen storing. Dat zijn allemaal hele belangrijke dingen voor een notariskantoor, want als wij de software een dag niet zouden kunnen gebruiken, dan levert dat direct last en zelfs schade op. En, los daarvan, is het gewoon heel prettig dat de meeste mensen bij Van Brug uit het notariaat komen. Dat maakt dat ze onze taal spreken.’